| |
|
Intenzivní dům v Brně
Jabůrková, Dominika ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Tématem zadání je návrh městské polyfunkční struktury domu (bloku) situovaného v blízkosti centra města Brna. Řešení umožní míchání většího množství různých funkcí (bydlení, dílny, obchody, kanceláře, restaurace, různé další služby a vhodné pracovní příležitosti) na relativně malé zastavěné ploše. Toho je dosaženo aplikací principů multiplicity a vertikality. Bylo dosaženo efektivního využití parcely a efektivního urbanistického řešení, byly vyhrazeny plochy klidové – park a střešní zahrady a naopak plochy rušné, plné služeb, obchodů, restaurace, galerie. Objekt má 12 podlaží, přičemž v prvním jsou různé funkce občanské vybavenosti (školka, jesle administrativa, restaurace, kavárna, pojišťovna. galerie, prodejny), místy i ve druhém nadzemním podlaží ( jesle, administrativa).Ve 2. podlaží a výše je navrženo bydlení sm93eno s ateliery. Ve 12 podlaží se nachází kafebar s výhledem na brněnské dominanty. Objekt má 1-2 podzemní podlaží, kde se nachází především parkování. Konstrukční systém objektu je řešen jako železobetonový monolitický rámový skelet, vodorovnou konstrukci tvoří železobetonové stropní desky, budovy jsou založeny na železobetonových patkách.
|
|
Ocelový příhradový stožár 4x110kV
Baďura, Martin ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh nosné ocelové konstrukce příhradového stožáru elektrického vedení 4 x 110 kV. Prostorová skladba nosné konstrukce je navržena v souladu s požadavky na zabezpečení účelu, jemuž má objekt sloužit – přenosu elektrické energie. Nosná konstrukce stožáru je navržena z normalizovaných ocelových válcovaných profilů, a aby vyhovovala všem změnám předpisů a technických norem, závazných k výstavbě a provozu venkovních vedení velmi vysokého napětí. Stěžejní změny byly zapříčiněny zejména přejímáním evropských předpisů a norem a jejich uvádění v soulad s předpisy a normami českými.
|
|
Přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku
Smělíková, Petra ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rozpracování studie přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku. Jedná se o pětipolový ocelový trámový silniční most s dolní mostovkou, který převádí komunikaci III. třídy. Statický systém konstrukce je plnostěnný trám výšky 1,3m, který je ve třech středních polích vyztužen příhradovou konstrukcí s horním pasem a soustavou diagonál bez svislic. Výška hlavního nosníku v místě vyztužení příhradovinou je 4,75m. Rozpětí polí v ose komunikace je 18,5+30,525+44,4+30,525+18,5m. Mostovka je tvořena ocelovými příčníky spřaženými s železobetonovou deskou tl. 200mm. Volná šířka vozovky je 7,0m. Součástí mostu je pravostranný chodník na ocelových konzolách s volnou šířkou 3,0m. Jako materiál je použita ocel S355 a beton C30/37, ocel S460 je použita pouze pro trám v krajních polích mostu. Nosná konstrukce je posouzena v souladu s platnými technickými normami, tj. dle Eurokódů. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013.0.
|
|
Lávka pro pěší v Blansku
Urbánek, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Ocelová lávka přemosťuje řeku Svitavu v obci Blansko a má rozpětí 24 metrů. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními příhradovými nosníky. Horní a dolní pásy jsou zakřiveny ve tvaru kružnicového oblouku a propojeny diagonálními pruty. Nosníky jsou v úrovni horního a dolního pásu propojeny příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Na dolní příčníky je uložena mostovka. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení dvou variant.
|
|
Intenzivní dům v Brně
Jabůrková, Dominika ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Tématem zadání je návrh městské polyfunkční struktury domu (bloku) situovaného v blízkosti centra města Brna. Řešení umožní míchání většího množství různých funkcí (bydlení, dílny, obchody, kanceláře, restaurace, různé další služby a vhodné pracovní příležitosti) na relativně malé zastavěné ploše. Toho je dosaženo aplikací principů multiplicity a vertikality. Bylo dosaženo efektivního využití parcely a efektivního urbanistického řešení, byly vyhrazeny plochy klidové – park a střešní zahrady a naopak plochy rušné, plné služeb, obchodů, restaurace, galerie. Objekt má 12 podlaží, přičemž v prvním jsou různé funkce občanské vybavenosti (školka, jesle administrativa, restaurace, kavárna, pojišťovna. galerie, prodejny), místy i ve druhém nadzemním podlaží ( jesle, administrativa).Ve 2. podlaží a výše je navrženo bydlení sm93eno s ateliery. Ve 12 podlaží se nachází kafebar s výhledem na brněnské dominanty. Objekt má 1-2 podzemní podlaží, kde se nachází především parkování. Konstrukční systém objektu je řešen jako železobetonový monolitický rámový skelet, vodorovnou konstrukci tvoří železobetonové stropní desky, budovy jsou založeny na železobetonových patkách.
|
|
Lávka pro pěší v Blansku
Urbánek, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Ocelová lávka přemosťuje řeku Svitavu v obci Blansko a má rozpětí 24 metrů. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními příhradovými nosníky. Horní a dolní pásy jsou zakřiveny ve tvaru kružnicového oblouku a propojeny diagonálními pruty. Nosníky jsou v úrovni horního a dolního pásu propojeny příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Na dolní příčníky je uložena mostovka. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení dvou variant.
|
|
Přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku
Smělíková, Petra ; Konečný, Vojtěch (oponent) ; Křižan, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rozpracování studie přemostění řeky Svitavy a tratě ČD v Blansku. Jedná se o pětipolový ocelový trámový silniční most s dolní mostovkou, který převádí komunikaci III. třídy. Statický systém konstrukce je plnostěnný trám výšky 1,3m, který je ve třech středních polích vyztužen příhradovou konstrukcí s horním pasem a soustavou diagonál bez svislic. Výška hlavního nosníku v místě vyztužení příhradovinou je 4,75m. Rozpětí polí v ose komunikace je 18,5+30,525+44,4+30,525+18,5m. Mostovka je tvořena ocelovými příčníky spřaženými s železobetonovou deskou tl. 200mm. Volná šířka vozovky je 7,0m. Součástí mostu je pravostranný chodník na ocelových konzolách s volnou šířkou 3,0m. Jako materiál je použita ocel S355 a beton C30/37, ocel S460 je použita pouze pro trám v krajních polích mostu. Nosná konstrukce je posouzena v souladu s platnými technickými normami, tj. dle Eurokódů. Výpočet vnitřních sil je proveden pomocí výpočetního programu Scia Engineer 2013.0.
|
| |
|
Ocelový příhradový stožár 4x110kV
Baďura, Martin ; Karmazínová, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh nosné ocelové konstrukce příhradového stožáru elektrického vedení 4 x 110 kV. Prostorová skladba nosné konstrukce je navržena v souladu s požadavky na zabezpečení účelu, jemuž má objekt sloužit – přenosu elektrické energie. Nosná konstrukce stožáru je navržena z normalizovaných ocelových válcovaných profilů, a aby vyhovovala všem změnám předpisů a technických norem, závazných k výstavbě a provozu venkovních vedení velmi vysokého napětí. Stěžejní změny byly zapříčiněny zejména přejímáním evropských předpisů a norem a jejich uvádění v soulad s předpisy a normami českými.
|